Teambo söker medarbetare till flytt och städ

Teambo i Göteborg söker personer för flytt, städ och möblering

Teambo i Göteborg AB startades år 2003 och har sedan starten arbetat med referenslägenheter, träningslägenheter, skyddade boenden, rumsboenden och vandrarhem. Den huvudsakliga verksamheten är att tillhandahålla boenden med psykosocialt stöd. Uppdragsgivare är socialtjänsten. Våra målgrupper är individer över 18 år med psykosocial problematik, beroende, psykiska funktionshinder samt även samsjuklighet, och som står utanför den ordinarie bostadsmarknaden.

Vi söker nu en – två personer som kan arbeta extra med att städa, flytta och möblera våra lägenheter. Anställningen är att arbeta timmar utifrån de behov vi har.

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår att, tillsammans med ett arbetslag, städa, flytta och möblera våra lägenheter. Arbetet utgår ifrån våra lokaler på Ringön i Göteborg.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har möjlighet att arbeta extra och som kan arbeta med kort varsel. Vi ser gärna att du har arbetat med liknade arbete tidigare, gillar att ”hugga i” och ta dig an nya arbetsuppgifter. Vidare ser vi det som självklart att du har lätt att samarbeta, är flexibel och noggrann. Du behöver ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Körkort är ett krav.

Vi erbjuder

Timanställning

Dagtid

Tillträde snarast

Lön enligt överenskommelse

Kollektivavtal

 

Vid frågor kontakta Mats Larsson, tel 031-982448

Vi vill ha din ansökan senast 170924, men vänta inte med din ansökan då vi intervjuar löpande

Mejla din ansökan med CV och personligt brev till  jobb@teambo.se

Vi söker boendestödjare

Teambo i Göteborg söker en Boendestödjare

Teambo i Göteborg AB startades år 2003 och har sedan starten arbetat med referenslägenheter, träningslägenheter, skyddade boenden, rumsboenden och vandrarhem. Den huvudsakliga verksamheten är att tillhandahålla boenden med psykosocialt stöd. Uppdragsgivare är socialtjänsten. Våra målgrupper är individer över 18 år med psykosocial problematik, beroende, psykiska funktionshinder samt även samsjuklighet, och som står utanför den ordinarie bostadsmarknaden.

Vi söker nu en boendestödjare som vill arbeta tillsammans med oss.

Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter ingår att stödja våra boende i sina egna hem samt att samverka med andra, för den boende, relevanta kontakter. Du arbetar utifrån uppdrag av socialtjänsten och kommer att hjälpa den boende utifrån den genomförandeplan som upprättas. I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för samverkan, dokumentation, uppföljning och utveckling. Arbetet utgår ifrån våra lokaler på Ringön i Göteborg, men du ska arbeta som boendestödjare i hela Västra Götaland.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har adekvat utbildning så som stödassistent, behandlingspedagog, socionom undersköterska eller mentalskötare.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser det som självklart att du har lätt att samarbeta, är flexibel, kan engagera samt är en tydlig och god kommunikatör. Du behöver ta ett stort eget ansvar för ditt arbetsuppgifter och du behöver ha datorvana då det ingår dokumentation i dina arbetsuppgifter.

Körkort är ett krav, då du kommer röra dej över ett stort arbetsfält.

Vi erbjuder

Vikariat under perioden 170901-181231, med möjlighet till förlängning

Lön enligt överenskommelse

Kollektivavtal

Innan anställning behöver utdrag ur polisregistret lämnas

Vid frågor kontakta gruppchef Petra Isaksson, 031-361 45 85

Vi vill ha sin ansökan senast 170816

Mejla din ansökan med CV och personligt brev till ulrika.wallenius@teambo.se

 

 

Vi söker en Fastighetsförvaltare

Teambo i Göteborg söker en Fastighetsförvaltare

 

Teambo Gruppen startade år 2003 och de huvudsakliga verksamheterna inom Teambogruppen idag är att tillhandahålla boenden med psykosocialt stöd, specialboenden i olika former, bemanning av konsulter samt familjehem. Uppdragsgivare är i huvudsak socialtjänsten. Teambo i Göteborg söker nu en fastighetsförvaltare.

 

Arbetsuppgifter

Som fastighetsförvaltare är du ansvarig för våra fastigheter och kontakten med våra kunder och brukare. Ansvaret innebär teknisk förvaltning, planerat underhåll och verksamhetsanpassningar, löpande drift och underhåll samt planering av in- och utflyttningar för cirka 150 lägenheter. Du har även budgetansvar för driften och ser till att lagar och förordningar följs.

 

Inom ramen för arbetsuppgifterna ingår även att leda och fördela arbetet för en arbetsgrupp med fastighetsskötare samt flytt och städ. I dina uppgifter ingår att möta kundernas/hyresgästernas behov av service och stöd i alla typer av lokalfrågor.

 

Kvalifikationer

Vi vill att du har utbildning inom fastighetsförvaltning med kunskap inom ekonomi och juridik eller annan lämplig utbildningsbakgrund och yrkeserfarenhet från området.

Du behöver ta ett stort eget ansvar för att bygga upp, driva och utveckla arbetet. Som person är du noggrann, stabil och trygg samt har en god samarbetsförmåga och är bra på att kommunicera.

 

B-körkort ett krav då det ingår resor i tjänsten.

 

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Vi har kollektivavtal

Omfattning: Heltid

Tillträde: Enligt överenskommelse

 

Vid frågor kontakta verksamhetschef Maria Bäcklund, tel 031-361 45 92

 

Välkommen att maila din ansökan senast 2017-08-13 till maria.backlund@teambo.se

 

Vi söker två familjehemskonsulenter

Teambo Familjehem söker två familjehemskonsulenter

 Teambo Gruppen kommer under hösten att återuppta familjehemsarbetet med barn, ungdomar samt vuxna och söker därför två personer som vill arbeta som familjehemskonsulenter tillsammans med oss.

 Arbetsuppgifter

Vi har redan en bas för verksamheten, men initialt behöver mycket arbete läggas på att starta, bygga upp och marknadsföra verksamheten. Som familjehemskonsulent ansvarar du för ett antal familjehem inom ditt område, som främst kommer att vara fokuserat till västra och södra Sverige. Du ansvarar för att kontinuerligt rekrytera och utreda nya familjehem och för att utbilda dessa. Inom dina ansvarsområden ingår även att ta emot förfrågningar från socialtjänsten och matcha dessa med lämpliga familjehem. Arbetet sker på uppdrag av socialtjänsten och du har ett nära samarbete med ansvariga socialsekreterare samt familjehemmen, som du även bistår med stöd och handledning under hela placeringen. I arbetsuppgifterna ingår även ansvar för dokumentation, uppföljning och utveckling.

Du utgår från vårt kontor i Göteborg eller från ditt hem, men arbetet innebär mycket resor utifrån besök i familjehem. Resor till möten och handledning med mera ingår i tjänsten.

 Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen och flera års yrkeserfarenhet, gärna med målgrupperna samt den kommunala socialtjänsten. Stor kännedom om socialtjänstlagen och god dokumentationsförmåga är ett krav. Erfarenhet av familjehemsvård, utbildning i Nya Kälvestensmetoden, BBIC samt handledarutbildning är meriterande.

Du behöver ta ett stort eget ansvar för att bygga upp, driva och utveckla arbetet. Vidare behöver du ha förmåga att se till helheten och samtidigt kunna se och skapa nya möjligheter. Vi ser det som självklart att du har lätt för att samarbeta, är flexibel, kan engagera samt är en tydlig och god kommunikatör.

Körkort krävs.

Innan anställning behöver utdrag ur polisregistret lämnas.

 Anställningsform

Tillträde efter överenskommelse, gärna senast 2017-10-01

Projektanställningen är heltid och tom 2018-12-31 med stor möjlighet till förlängning

Välkommen med din ansökan senast 2017-07-30 till maria.backlund@teambo.se

Föreläsning i Stockholm 31/3

Hur kan vi förstå den biopsykosociala beroendeprocessen?
Hur kan man som icke-beroende identifiera sig med en person som är beroende?
Under en halvdag kommer ni få en inblick i beroendeprocessens destruktiva resa och svårigheterna som de beroende dagligen ställs emot. Ni får med er en del viktiga verktyg i arbetet med beroende och vi synliggör hur viktig relationen är i arbetet.

8.30-9.00 Frukostfika
9.00-10.00 Biopsykosociala broendeprocessen
10.00-10.30 Kaffepaus
10.30-11.30 Verktyg och arbetssätt

Föreläsare
Fredrik Gynnestam har många års erfarenhet av arbete med beroende inom socialtjänst och annan verksamhet. Han är socionom och har arbetat på flera olika nivåer med missbruk både som socialsekreterare inom vuxenenheten och utförarenheten. Fredrik har varit delaktig i att implementera de nationella riktlinjerna i Göteborgs stad. Han har vidareutbildningar så som Savry, MI, återfallsprevention, kriminalitet som livsstil och en vidareutbildning inom systemteoretiskt tänkande.

Scandic Sjöfartshotellet Slussen 31/3-2017
Anmälan till ulrika.wallenius@teambo.se senast 19/3-2017. Ange allergi eller specialkost
Anmälan är bindande då vi har begränsat antal platser

Vi söker socionomer i hela landet

Vi söker omgående erfarna socionomer

Vi söker erfarna socionomer i hela landet till uppdrag inom barn-och unga och försörjningsstödshandläggning. Du ska vara nyfiken, tycka det är roligt att ”vara ny på jobbet” och tycka om att hugga i. Kontakta oss genom att ringa eller mejla in ditt CV så kontaktar vi dej

Teambo Konsult söker socionomer i hela landet

Vi söker handläggare inom barn o unga-ärenden

Vill du bli vår nya kollega?

Teambo Konsult är ett auktoriserat bemanningsföretag specialisterat på rekrytering och uthyrning av socionomer på samtliga nivåer inom socialtjänstens verksamhetsområden.  Vårt uppdrag är att matcha erfaren och kompetent personal till viktiga tjänster inom socialtjänsten, vilket vi gör genom bemanning, rekrytering och andra former av skräddarsydda lösningar efter uppdragsgivarens önskemål.

Teambo Konsult åtar sig uppdrag i hela Sverige och söker nu rutinerad och kunnig socionom för utredningsuppdrag inom barn och unga.

Arbetsuppgifter

Handläggning och dokumentation samt utredning  av barn och ungas situation och behov enligt BBIC.

Kvalifikationer

Socionomexamen samt flerårig erfarenhet av utredningsarbete enligt BBIC gällande både barn och ungdomar. Erfarenhet av LVU-ärenden är en fördel och god dokumentationsförmåga ett krav. Erfarenhet av arbete med ensamkommande barn är ett plus.

Som person är du öppen för nya utmaningar, flexibel, lösningsfokuserad och effektiv. Du har ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll.

Teambo konsult erbjuder dig med ovanstående förutsättningar bland annat:

Goda arbetsvillkor i en utvecklande och positiv miljö tillsammans med oss.

Möjlighet till kompetensutveckling genom interna och externa utbildningar.

Praktiskt stöd och hjälp från vår konsultsupport under tiden du är ute på uppdrag.

Naturligtvis har vi även kollektivavtal och erbjuder friskvård.

Anställning

Teambo konsult AB erbjuder en variation av anställningsformer, så kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal om hur du vill jobba. Vi har både visstidsanställningar kopplade till specifika uppdrag, tillsvidareanställningar, samt uppdrag till dig som vill arbeta som underkonsult genom din egen firma.

Vi som arbetar på Teambo Konsult, har lång erfarenhet av bemanning och arbete inom socialtjänsten  och finns som ditt bollplank i vardagen. Vi är närvarande och vill att du ska känna dig trygg med din anställning hos oss.

Ansökan och information

Skicka in din ansökan idag då intervjuer sker löpande. Skicka CV och personligt brev till

ulrika.wallenius@teambo.se   eller via hemsidan www.teambokonsult.se

Har du frågor, ring Ulrika Wallenius 0709-100318.